dijous, 17 de maig del 2007

Nova controvèrsia amb Xavier Trias


Nou intercanvi de cartes als mitjans de comunicació amb Xavier Trias. Aquesta vegada m'he emprenyat, perquè la seva resposta és completament buida de contingut. Per tant, aquí us enganxo la carta que m'han publicat al diari Metro, la resposta de Trias i la resposta que acabo d'enviar a Metro, aviam si me la publiquen... (per cert, no us perdeu els links d'aquest post: remeten a uns quants documents interessants que he trobat sobre Trias a la xarxa)


CARTA:
Ara que comença la campanya electoral, voldria saber què farà el Sr. Trias si finalment guanya les properes eleccions a Barcelona, i és alcalde de la ciutat, amb el tema de les banderes del Castell de Montjuïc. Darrerament hem pogut comprovar que l'època de majories absolutes s'ha acabat i, per tant, és l'hora dels pactes. Partint de la idea que CiU tant podria pactar amb ERC, cosa difícil crec jo, com pactar amb el PP, el més probable, quina és doncs la posició del Sr. Trias en un tema tant polèmic com aquest? Quines banderes han d'onejar al Castell? L'espanyola? La catalana? Les dues? O potser proposarà tornar el castell al Ministeri de Defensa després de tants anys de reivindicacions? Suposo que tot dependrà de amb qui es pacti, no? Tot s'hi val només per aconseguir l'Alcaldia? Un ha de ser consegüent amb els seus principis, els seus valors, no creu?


RESPOSTA BUIDA D'EN TRIAS:
En resposta a la carta de Dolors González, voldria manifestar-li que el meu objectiu és guanyar les eleccions i ser el nou alcalde de Barcelona. És cert que per aconseguir-ho serà necessari un acord amb alguna altra formació política, però en aquests moments, quan encara no sabem quin serà el resultat de cadascú, no té sentit abordar-ho. Tot i això, pot imaginar amb facilitat la nostra preferència, com a partit nacionalista que sempre ha defensat els interessos de Catalunya. El que tinc molt clar és que independentment de les aliances que pugui formar, jo no renunciaré als meus compromisos programàtics ni els canviaré en funció de si rebo el suport d’un partit o d’un altre. Tinc molt clar el canvi que vull per Barcelona. Aquests dies de campanya els vull aprofitar per explicar el model de ciutat que m’agradaria portar a terme, i exposar aquelles propostes que porto en el meu programa. Un nou model basat en la responsabilitat i la sensibilitat d’un alcalde envers la gent, treball i habitatge, serveis i seguretat per a tothom. I respecte al castell de Montjuïc, haig de dir-li que la proposta de CiU és clara: nosaltres creiem que aquest recinte ha de ser traspassat a Barcelona sense cap condició prèvia.
RÈPLICA INDIGNADA A LA RESPOSTA BUIDA DEL XAVIER TRIAS:
El senyor Trias m'ha decebut. Fa veure que em respon, però ho fa amb evasives i dient obvietats. Que vol ser alcalde, ho sap tothom. Que haurà de pactar, també ho sap tothom. Li falta dir que pactarà amb el PP, com també sap tothom. I queda per respondre la que era la meva pregunta: si vol el Castell de Montjuïc sense condicions prèvies, què farà? Tornar-lo, ara que el tenim? Per unes banderes? Amb aquest mateix criteri... Pensa renunciar a l'edifici de l'Ajuntament a la plaça de Sant Jaume, que també té una bandera espanyola? I el palau de la Generalitat? I el Palau del Parlament? Pensa regalar al govern espanyol tots els edificis oficials de Catalunya? Senyor Trias, respongui clarament, digui que sí, no se n'amagui!