dimecres, 9 de maig del 2007

Islam i Pacte de Civilitzacions

Fa pocs dies vaig assistir a la cloenda de les Jornades sobre l'Islam a Espanya i el Pacte de Civilitzacions que va organitzar l'Escola Xavier Soto, convidada per la Cinta Llasat (per cert, membre gracienca de la candidatura de Jordi Hereu, com el Guillem Espriu).

Vaig tenir l'oportunitat de conéixer de prop les reflexions del diputat Mohammed Chaib, i em va agradar especialment l'interès que demostra la gent més implicada en el sector per fomentar el coneixement intercultural ja des de l'escola. Els valors de la integració, el respecte mutu i la tolerància són més fàcils d'assumir en l'etapa de formació. I a més, els petits de la casa poden influir molt sobre els pares i la resta de familiars més grans.

Una bon moment, doncs, per reflexionar sobre una realitat que jo, com a ceutí immigrada a Barcelona tinc sovint molt present. I per degustar un té moruno sense té (alguna organitzadora dispersa va tenir un descuit) i uns bons pastissets àrabs (ni la diabètica més diabètica podria haver cedit a la temptació, què hi farem)!!!