diumenge, 18 de març del 2007

La Passió de Mas

Feia dies que tenia abandonat el blog, però aquest migdia, veient les imatges d'Artur Mas i la Rakosnik fent de figurants a la Passió d'Esparreguera m'han agafat ganes de tornar-hi. Ja ho sabeu, que la Rakosnik em cau molt i molt malament. Només em faltava aquesta.

Una no entèn gaire de política, però així, a primera vista, am sembla que un líder (suposat líder, vaja), ha d'estar una mica desesperat si a les portes d'unes eleccions municipals ha d'anar a pujar a un escenari per fer de jueu que dóna la benvinguda a Jesucrist a les portes de Jerusalem. Per què ho fa ara, i no ho va fer l'any passat, quan les eleccions no estaven convocades, o s'espera a l'any vinent, o a l'altre? O es queda a casa pensant què pot fer de bo pel país? O va a missa, tan devot que deu ser?

No m'agrada la política d'aparador. I menys la que s'aprofita de tradicions com la representació de la Passió d'Esparreguera, ni que l'hagin convidat, a ell i a la seva frustrada primera dama...

I també em pregunto, ja posats... Algun d'aquests carnavals anirà Mas a cantar chirigotas a la casa de Ceuta? Perquè aquesta és també una tradició de molts catalans i catalanes com jo, i no recordo que hagi anat mai a fer-se fotos per allà. És clar, com que devem ser catalans de segona, charnegos i botiflers...

En fi, deixem-los amb el seu calvari, que prou pena tenen!